Totalt antall sidevisninger

søndag 8. november 2009

cupfinale

Jeg sitter her får ikke sove. Molde skal spille mot Aalesund i morgen. Det er cupfinale, og mye står på spill.

Så jeg lager en blogg om det. Har ikke så mye mer å si om den saken. Bortsett fra at jeg er veldig takknemmelig for billetten som jeg fikk helt ut av det blå. Hadde i grunn gitt opp hele finalen og innfunnet meg med at jeg skulle se den på tv2 med Øyvind Alsaker og Nils Johan Syns som kommentatorer. 

Takk, Tore for en flott bursdagspresang!

Takk også til Camilla som var så veldig snill og lot meg få overnatte her på Marienlyst. Midt mellom sentrum og Ullevaal Stadion trives jeg som det berømte plommen i egget - eller som fisken i vannet som de sier tilbake på vestlandet.

Vet du forresten at amerikanerne sier "Out West" når de snakker om vestkysten og "Back East" når de snakker om østkysten? Tenker det må ha sin bakgrunn i at de først kom til østkysten, og at det liksom er det opprinnelige, men jaja...

sitat fra Arngeir Bergs bok "ugler i mosen": "Å drite på draget" dette gamle sjømannsutrykket er høyst levende i dag. I seilskutetida måtte mannskapet klatre ut på klyvebommen når de skulle gjøre fra seg. Da var det nærmest utilgivelig å "drite" på tauet under bommen. Uttrykket betyr også i dag at man dumer seg kraftig ut. Sitat slutt.
Dette var en genial bok Den skal jeg ha. - her har vi et bilde fra det maritime miljøet.

1 kommentar:

  1. Grautulerer med blogg:) No må du berre oppdatera ofta (sia eg e so sjelden med deg. hehe) Ha ein fin dag. HEIA MOLDE!

    SvarSlett